طرز تهیه جوجه ترش
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
طرز تهیه جوجه ترش
نوشته شده در سه شنبه 12 آذر 1398
بازدید : 183
نویسنده : admin

مواد لازم برای جوجه ترش

    • فیله مرغ 500 گرم
    • رب انار 2 قاشق غذاخوری
    • پیاز 1 عدد
    • کره 50 گرم
    • گردوی خرد شده 3 قاشق غذاخوری
    • زعفران دم کرده 1 قاشق غذاخوری
    • ماست 2 قاشق غذاخوری
    • نمک و فلفل به مقدار کافی

طرز تهیه جوجه ترش

مرحله اول:

برای تهیه جوجه کباب ترش شمالی ابتدا فیله‌های مرغ را خرد کنید و به صورت تکه های کوچک یا متوسط در بیاورید. سپس فیله‌های خرد شده را داخل یک کاسه بریزید.

مرحله دوم:

پیاز را به شکل خیلی ریز خرد کنید و به کاسه مرغ خرد شده بیافزایید. در ظرف دیگری ماست و زعفران را به طور جداگانه باهم مخلوط کنید و بعد به فیله‌ها اضافه کنید. بگذاید کره در مایکروفر یا روی حرارت خیلی ملایم آب شود. حال، گردو را چرخ کرده و یا آسیاب کنید و به مواد قبلی اضافه نمایید. رب انار و کره آب شده را نیز به مواد اضافه و خوب با هم مخلوط کنید. بهتر است نمک و فلفل را برای آخرین مرحله بگذارید و یک نوک انگشت از سس تهیه شده را بچشید و اگر نیاز هست مقدار ادویه ها را تنظیم کنید

مرحله سوم:

بگذارید مرغ در سس ترش به مدت 3-4 ساعت یا بیشتر داخل یخچال بماند تا خوب مزه‌دار شود

مرحله پنجم:

حالا جوجه‌های مزه‌دار شده را به سیخ بکشید و روی منقل یا داخل تابه گریل بچینید و کباب کنید. جوجه کباب ترش یا جوجه ترش شما آماده است. می‌توانید مثل دیگر انواع کباب، آن را همراه با برنج یا نان سرو کنید. در کنار جوجه ترش میتوانید از انواع ترشی و ماست هم استفاده کنید.
 
 

طعم جوجه ترش اصیل گیلانی

خیلی از کسانی که در منزل جوجه ترش درست می کنند همیشه با این مشکل مواجه می شوند که جوجه ترش خانگی شان طعمش شبیه به جوجه ترش های گیلانی نیست. یکی از نکات مهم در تهیه جوجه ترش رب انار است.

در صورتی که تمایل دارید جوجه ترش شما شبیه جوجه ترش های رستوران های شمال کشور شود باید از رب انار مرغوب شمالی با طعم ترش استفاده کنید. استفاده از رب انار نامرغوب یا رب انار شیرین باعث می شود طعم جوجه ترش شما خیلی عالی نشود.

یکی دیگر از نکاتی که در تهیه جوجه ترش های گیلانی به کار می رود این است که در برخی رستوران ها برای طعم دار کردن جوجه ها از آب انار و آب نارنج تازه استفاده می شود که این موضوع باعث خوشمزه تر شدن جوجه ها می شود.

نکته ها:

1- اضافه کردن ماست به سس جوجه ترش اجباری نیست اما باعث ترد تر شدن جوجه کباب میشود.
2- برای طعم ترش بیشتر میتوانید میتوانید آب نارنج یا دانه های انار محلی هم به سس اضافه کنید.
 
 source : namnak

 

 




مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: